Google Ads Nedir?
Google Ads, eski adıyla Google Adwords, Google’a ait olan kullanıcıları web sitenize çekmek için tercih edilen önemli bir reklam platformdur. Her gün Google’da yapılan, milyonlarca aramalardan yararlanmanıza olanak sağlayan Google Adwords, marka veya işletmeniz için çeşitli kampanya ve reklamlar oluşturarak, size Google’da alakalı arama sonuçlarında gösterim avantajı sunar.
Google Ads Nasıl Çalışır?
Google Adwords, bir arama yapıldığında o kelime ile alakalı birlerce siteyi sıralayarak önümüze listeler. Ancak, binlerce site arasından ilk sayfada listelemeye girmek oldukça zor. Bu durumda, Adwords reklamları devreye girmektedir.
Adwords sayesinde, üst sıralarda olmasanız bile siteniz üst sırada listelenir. Marka veya işletmenizi birçok potansiyel müşterinin görmesi yine Google Adwords reklamları ile mümkün olmaktadır. Öte yandan Google Adwords, reklamlarınızın ne zaman ve nerede görüneceğini seçmenize olanak sağlamaktadır.
Adwords reklamlarınız, sadece arama sonuçlarında değil, ürününüzle ilgi siteleri hedefleyip, söz konusu sitelerde de reklamlarınızın gösterilmesini olanaklı kılar. Adwords, marka veya işletmenize internet üzerinden yeni müşteriler edinmenize olanak sağlar.
Google “Arama Ağı Reklamları”, istediğiniz kelimede hedefleme yapabileceğiniz reklam platformudur. Oluşturacağınız reklam metnine göre, anahtar kelime belirleyebilirsiniz. Arama Ağı Reklamları, çok sayıda ürünü olan firmalar için kullanışlı bir reklam modelidir. Bu sayede her ürün ve projenizi istediğiniz anahtar kelimede hedefleyebilirsiniz.
Arama Ağı Reklam modelinde istediğiniz anahtar kelimeyi hedeflediğiniz gibi istemediğiniz anahtar kelimeyi de negatif olarak hedefleyebiliyorsunuz. Böylece, reklamlarınız istemediğiniz kelimelerde gösterilmemektedir. Adwords Arama Ağı reklamlarında ayrıca tarih, saat, konum, yeniden pazarlama ve anahtar kelime gibi hedeflemeler de yapılabilmektedir.
GDN Reklamları
GDN reklamları, Google’un görüntülü reklam modelidir. Görüntülü reklamlar, bir resimle birlikte görüntülenen reklamlardır. Görüntülü (banner) reklamlar ile hedef kitleniz olan kullanıcıları belirleyip, marka veya işletmenizin bilinirliğinin hızla arttırılmasını sağlayabilirsiniz. Adwords Görüntülü Reklam modelinde tarih, saat, konum, konu, yerleşim (Site), yeniden pazarlama, anahtar kelime gibi hedeflemeler yapılabilmektedir.
Milyonlarca yüksek kalitede haber sayfasında, belirli konulardaki web sitelerinde reklam vermemizi sağlar.
İlgi düzeyi yüksek kitlelere ulaşmak için kesin hedefleme kullanır.
Remarketing Özelliği
Remarketing çerezlere dayalı bir teknolojiyle çalışmaktadır. Bir javascript kodu, siteye gelen ziyaretçinin tarayıcısına bu kodun bırakılmasını sağlar. Sisteme bırakılan kod sayesinde, kullanıcının gezdiği tüm internet sitelerinde bulunan Google reklam alanlarında görsel reklamlarınızın gösterilmesini olanaklı kılar.
Bu, Google Reklam modeli ile sitenizi ziyaret eden kullanıcılar, sitenizi gezip çıktıktan sonra internet ortamında ziyaret ettikleri her yerde, firmanıza ait reklamlarınızı görür. Söz konusu reklam modeli, kullanıcılarda marka bilinci ve siteye gelen ziyaretlerin satışa dönme oranına ciddi bir katkı sağlar.